Realizarea incintelor de pereti mulati/piloti intr-un strat de gresie(tuf vulcanic – silice amorfa) TROVANTI.

Un proiect relevant prin prisma particularitatilor tehnice dar si a constrangerilor generate de pozitionarea locatiei este “Construire corp nou de depozit la Biblioteca Centrala Universitara Lucian Blaga” localizat in zona zero a orasului Cluj-Napoca.

La acest proiect TERRATEST GEOTEHNIC a fost subantreprenor de specialitate pentru executia fundatiilor speciale, iar proiectul tehnic si furnizarea betonului au fost in sarcina antreprenorului general.

Pentru realizarea infrastructurii prezentului proiect s-a ales execuția unei incinte de pereți mulați cu grosimea de 60 de cm si adancimea maxima de 18 m din beton armat monolit (executia sapaturii in transee a fost realizata sub protectia noroilui bentonitic, in panouri de 4-6 m lungime) , pe un teren dreptunghiular cu laturile de 30 m x 40 m avand o suprafata totala de 1200 m2. Pe baza informatiilor din studiul geotehnic, a fost ales sistemul de fundare indirecta pe un radier general cu grosimea de 130cm. Sub radier, au fost prevazuti un numar de 70 de piloti cu diametrul de 118 cm, forati la o adancime de 20m fata de cota 0.

Este de mentionat faptul ca in proximitatea amplasamentului se identifica urmatoarele construcții si anume:

  • pe latura de N “Institutul inimii – Nicolae Stancioiu” , o construcție cu un regim de înălțime parter +3E ce se afla la o distanta de circa 7m fata de limita exterioara a peretilor mulati;
  • pe latura de S se afla strada Clinicilor la o distanță de circa 3,50m față de limita exterioară a pereților mulați ;
  • pe latura de E se afla Biblioteca Central Universitara Lucian Blaga la o distanță de circa 1,5m față de limita exterioară a pereților mulați;
  • pe latura de V se afla Institutul de Urologie situat cu partea carosabilă la o distanță de circa 10,50m față de limita exterioară a pereților mulați.

Realizarea acestui proiect a constituit o provocare pentru TERRATEST GEOTEHNIC , amplasamentul sanierului fiind localizat in zona zero a orasului Cluj-Napoca, situatie ce a condus la intarzieri in betonarea peretilor mulati. Aceste aspecte au influentat executia lucrarilor dar si organizarea deosebita pe care TERRATEST GEOTEHNIC a trebuit sa o acorde in desfasurarea activitatilor pentru realizarea acestui proiect.

În cadrul execuției incitei de pereti mulati si a pilotilor forati, (pentru excavarea/forarea la cota prevazuta in proiect), datorita diferentelor de stratificatie din studiul geotehnic (argila marnoasa) fata de situatia reala (gresie– tuf vulcanic – silice amorfa), TERRATEST GEOTEHNIC a fost nevoita sa foloseasca echipamente speciale din dotare (Trepanul), pentru asigurarea atingerii cotei de fundare.

O alta particularitate aparuta in acest proiect au fost intalnirea trovantilor (gresii cu o textura foarte dura), de dimesiuni variate – incepand cu diametre de 30cm pana la diametre de 2m.

Excavarea incentei de pereti mulati a fost realizata cu ajutorul utilajelor noastre care lucreaza pe cabluri. Sapa este controlata cu ajutorul a doua cabluri , ceea ce permis o acuratete deosebita in executie si un factor important pentru indepartarea trovantilor. Desi am intalnit trovanti pe directia incintei de pereti mulati cat si pe traiectoria pilotilor, acest fapt nu a impiedicat Terratest Geotehnic sa duca la bun sfarsit lucrarile contractate.

In ciuda constrangerilor impuse de institutiile care erau foarte aproape de santier, datorita know how-lui si experientei indelungate, TERRATEST GEOTEHNIC a gestionat si finalizat cu succes lucrarile contractate .

Pe tot parcursul executiei a fost necesara o coordonare stricta atat din punct de vedere tehnic cat si din punct de vedere al fluxului logistic cu traficul aglomerat specific zonei centrale.

Particularitatile transporturilor de materiale au fost definite atat de diversitatea mijloacelor de transport utilizate ( automalaxoare pentru beton, camioane pentru transportul carcaselor de armatura si, camioane pentru evacuarea detritusului si pamantului excavat) cat si introducerea profilelor in corpul pilotilor – limitand astfel accesul utilajelor in santier.